• Gratis levering aan huis
  • 5 stijlvolle kleuren
  • 96% beveelt ons aan

Heb je vragen?
Neem contact met ons op

Neem contact met ons op

Neem gerust contact met ons op voor al je vragen, wensen en opmerkingen. Vul het contactformulier hiernaast volledig in, dan nemen we spoedig contact met je op.

Adres

Veldweg 2
5447 BH Rijkevoort
Nederland

Contactgegevens

Bereikbaarheid

Maandag t/m vrijdag: 08:00 – 17:00 uur
Zaterdag: 09:00 – 16:00 uur
Zondag: Gesloten

Google reCaptcha: Invalid site key.

Over ons

Wasmachinekast is een product van Wasmachinekast.nl, dochteronderneming van Dekkers-Fransen Keuken- en Interieurbouw. We produceren alle wasmachinekasten in onze eigen meubelmakerij in Rijkevoort. Dat geeft jou alle ruimte om zelf te kiezen en je wasmachinekast in elke maatvoering en volledig naar smaak te bestellen.

Ons team gaat met zorg aan het werk om jouw ideale wasmachinekast te verzorgen. Met onze 40 jaar ervaring in de meubelmakerij van Dekkers-Fransen weten we al jouw wensen tot een kast te maken. Ook staan we daarmee garant voor de kwaliteit van al onze wasmachinekasten. Standaardmodel of maatwerk, we bieden 5 jaar volledige garantie.

Showroom

Voor meer inspiratie ben je natuurlijk van harte welkom in onze showroom. Deze bevindt zich bij de Dekker-Fransen keuken- en interieurbouw showroom in Rijkevoort, nabij Boxmeer. Maak vooraf even een afspraak, dan zien we elkaar daar om alle wensen, mogelijkheden en opties met elkaar te bespreken. Tot ziens!

Maandag t/m vrijdag
09:00 – 17:00 uur

Zaterdag
09:00 – 16:00 uur

Zondag
Gesloten

Kleurstaal aanvragen

Veelgestelde vragen

Bestellen en betalen
Verzenden en retourneren
Handleidingen
Garantie en klachten
Kenmerken
Kan ik specifieke wensen aanvragen voor mijn wasmachinekast, zoals afwijkende maten, extra functionaliteit of een aangepaste indeling?

Ja, bij Wasmachinekast.nl bieden we de mogelijkheid om specifieke aanpassingen aan te vragen voor jouw wasmachinekast. Dankzij onze eigen productie in Noord-Brabant, zijn we flexibel en in staat om maatwerk te leveren. Om specifieke aanpassingen aan te vragen, ga naar onze kast op maat pagina en vraag daar je maatwerk aan. Op de pagina kun je ons de volgende details doorgeven:

  • Breedte van de muur
  • Hoogte van de muur
  • Totale diepte van het leidingwerk/aansluitingen vanaf de achterwand
  • Het gewenste model wasmachinekast
  • Overige kasten, indelingen, en wensen
  • Apparaat-/typenummer

Met behulp van bovenstaande gegevens kunnen wij een offerte voor je opstellen. We raden je aan om een schetstekening met maten en eventuele andere relevante gegevens mee te sturen, zodat we een beter beeld krijgen van jouw specifieke wensen. Als je liever persoonlijk wilt overleggen, kun je ook telefonisch contact met ons opnemen. Ons team staat klaar om je te helpen en samen te werken aan een perfecte oplossing voor jouw wasgemak.

Krijg ik een ‘push-to-open’ uitvoering als ik geen grepen kies?

Als je ervoor kiest om geen grepen te bestellen, zullen de deuren en lades niet in een push-to-open uitvoering worden geleverd.

Biedt Wasmachinekast.nl een montageservice?

Ja zeker! Wasmachinekast.nl biedt een montageservice aan voor de wasmachinekasten. We begrijpen dat het monteren van een wasmachinekast een nauwkeurige en tijdrovende taak kan zijn. Daarom bieden wij je de mogelijkheid om gebruik te maken van onze professionele montageservice.

Onze ervaren monteurs zorgen ervoor dat de wasmachinekast op de juiste manier wordt gemonteerd, met oog voor detail en precisie. Ze hebben uitgebreide kennis van onze producten en weten hoe ze de kasten veilig en stevig kunnen installeren. Met onze montageservice kun je erop vertrouwen dat jouw wasmachinekast op de juiste manier wordt geplaatst.

De montagekosten kunnen variëren, afhankelijk van de wasmachinekast. De prijzen van de montageservice staan vermeld op de productpagina. Als je meer specifieke informatie wilt over de kosten onze montageservice, klik naar ‘Montagemogelijkheden‘.

Kan ik mijn bestelling op afroep laten leveren?

Ja, dat is zeker mogelijk. Je kunt dit aangeven in het opmerkingenveld tijdens het plaatsen van je bestelling. We vragen je vriendelijk om ons per e-mail of telefonisch te laten weten wanneer de levering kan plaatsvinden.

Wat zijn de betalingsmogelijkheden op Wasmachinekast.nl?

Op Wasmachinekast.nl heb je verschillende betaalmogelijkheden voor jouw bestelling. Je kunt betalen met, PayPal, iDEAL, Bancontact en in 3 termijnen met In3.

Hoe worden kasten geleverd als er niet voor montage wordt gekozen?

Voordat we de wasmachinekast bij je afleveren, monteren we deze al in handzame elementen in onze eigen meubelmakerij. Dit betekent dat je alleen nog de elementen samen hoeft te voegen zoals praktisch beschreven in de montagehandleiding van jouw wasmachinekast. 
In deze handleiding vind je gedetailleerde instructies om het samenvoegen van de elementen moeiteloos te laten verlopen.

Door de wasmachinekast vooraf in elementen te monteren, willen we het montageproces voor jou zo eenvoudig en efficiënt mogelijk maken. Wanneer je de stappen volgt in de montagehandleiding, zul je zien dat probleemloos verloopt. Mocht je tijdens het monteren vragen hebben of extra ondersteuning nodig hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Ons team staat klaar om je te assisteren en ervoor te zorgen dat je de wasmachinekast probleemloos kunt monteren. Tip: met z’n tweeën werk je makkelijk en snel.

Is het mogelijk om de wasmachinekast te retourneren?

Het is mogelijk om standaardmodellen van Wasmachinekast.nl te retourneren. Neem hierover dan wel vooraf even contact met ons op. Maatwerkmodellen kunnen niet worden geretourneerd.

Wat zijn de verzendkosten?

Op dit moment leveren we alle wasmachinekasten in Nederland en België gratis (dit is een tijdelijke actie).

Hoe verloopt het bezorgproces?

We plannen een bezorgafspraak in, waarbij onze chauffeur een halfuur voor aankomst contact met je opneemt. Leveringen vinden alleen plaats op werkdagen (dinsdag t/m vrijdag). Ophalen bij de showroom in Rijkevoort kan ook op zaterdag. Het is belangrijk om te vermelden dat onze bezorgdienst een drempelservice biedt. Dit betekent dat wij het product tot over de eerste drempel van je huis of appartement bezorgen. Als je in een appartementencomplex woont, betekent dit dat wij het bij de voordeur of eerste deur van het gebouw afleveren. Als er een lift aanwezig is, brengen wij de wasmachinekast tot aan de voordeur van je appartement. Met montage leveren we in huis, natuurlijk.

Als ik nu een wasmachinekast bestel, hoelang duurt het dan voordat ik de kast in huis heb?

Als je een wasmachinekast via onze website bestelt, kun je rekenen op een levertijd van 2-3 weken voor al onze standaardmodellen. 
Houd er rekening mee dat wanneer je jouw kast door ons laat monteren, de levering altijd in onderling overleg zal plaatsvinden.

Let op: levertijden kunnen tijdens de bouwvak afwijken. In de zomerperiode (week 31 t/m 33) ligt de productie en het tekenen van maatwerkkasten wegens vakantie even stil. Wasmachinekast.nl is wel gewoon bereikbaar in deze periode.

Handleiding Flush

Flush zelf monteren? Download dan onze montagehandleiding. Download handleiding

Handleiding Full House

Full House zelf monteren? Download dan onze montagehandleiding. Download handleiding

Handleiding High Card

High Card zelf monteren? Download dan onze montagehandleiding. Download handleiding

Handleiding One Pair

One Pair zelf monteren? Download dan onze montagehandleiding. Download handleiding

Handleiding Solo

Solo zelf monteren? Download dan onze montagehandleiding. Download handleiding

Handleiding Straight

Straight zelf monteren? Download dan onze montagehandleiding. Download handleiding

Handleiding Three of a kind

Three of a kind zelf monteren? Download dan onze montagehandleiding. Download handleiding

Handleiding Two pair

Two pair zelf monteren? Download dan onze montagehandleiding. Download handleiding

Heb ik vijf jaar garantie op mijn wasmachinekast?

Op alle producten van Wasmachinekast.nl heb je vijf jaar garantie. Dit geldt voor elk model kast, de standaardmodellen én een kast op maat. Voor vragen over wat hier precies onder valt en specifieke zaken met betrekking tot jouw wasmachinekast of onderdeel kun je ons gewoon Op al onze wasmachinekasten geldt standaard vijf jaar garantie, dus de bellen of mailen. Het team van Wasmachinekast staat altijd voor je klaar!

Ik heb een klacht. En nu?

Wij staan voor onze kwaliteit en willen dat jij volledig tevreden bent met jouw wasmachinekast. Nadat jij je klacht gemeld hebt, nemen wij zo spoedig mogelijk contact met je op. Met elkaar bespreken we dan hoe we je klacht het beste kunnen oplossen. 

In het geval dat er zichtbaar iets mankeert, is het handig dat je dit kunt laten zien aan de hand van een foto bijvoorbeeld. We kunnen dan sneller inschatten hoe we je klacht kunnen verhelpen en hoe we dit met elkaar kunnen regelen. 

Waar kan ik terecht met een eventuele klacht?

Met alle vragen en opmerkingen over je wasmachinekast kun je bij ons terecht. En met klachten natuurlijk ook. Bel of mail ons jouw klacht naar service@wasmachinekast.nl, dan lossen we het zo snel mogelijk op.

Past de kraan achter de wasmachinekast?

Onze wasmachinekasten hebben zijwanden met een diepte van 65 cm, de kasten zelf zijn 60 cm. Hierdoor is er standaard een vrije ruimte van 5 cm achter de kasten beschikbaar voor het leidingwerk, de kraan en de afvoer.

Hoeveel mensen zijn er nodig om de wasmachinekast in elkaar te zetten?

Ons advies is om de wasmachinekast met twee personen in elkaar te zetten. Dit zorgt voor een efficiënte en veilige montage.

Ik weet nog niet welke kleur front ik wil, kan ik een kleurstaal aanvragen?

Natuurlijk! Via onze website kun je kleurstalen aanvragen, zodat je thuis de verschillende kleuropties kunt bekijken en vergelijken voordat je een definitieve keuze maakt voor het kleurfront van je wasmachinekast. Op deze manier kun je zeker zijn van je keuze en ervoor zorgen dat de kleur perfect past bij jouw interieur.

Staan de kasten op stelpoten?

Ja, net als keukenkastjes zijn onze wasmachinekasten uitgerust met stelpoten. Dit stelt je in staat om de kasten eenvoudig waterpas te stellen en aan te passen aan de ondergrond.

Kan de warme lucht van de droger vrij achter de wasmachinekast?

Ja, bij het ontwerp van onze wasmachinekasten hebben we hier rekening mee gehouden. Onze lage modellen zijn voorzien van een rooster in de afdekplaat, terwijl de hoge kasten een vrije ruimte van 5 cm over de gehele breedte achter de kast hebben. Daarnaast hebben we ook beluchting aan de onderzijde van de kasten aangebracht. Ons advies is om de wasmachinekast niet volledig af te sluiten tot aan het plafond, zodat er voldoende luchtcirculatie mogelijk is.

Moet de wasmachinekast gemonteerd worden tegen de muur?

Ja, de wasmachinekast dient voor de veiligheid en stabiliteit te worden gemonteerd tegen de achterwand met behulp van hoekbeugels. Deze hoekbeugels worden meegeleverd bij de kast.

In welke kleuren zijn de wasmachinekasten verkrijgbaar?

De wasmachinekasten zijn standaard verkrijgbaar in 5 kleuren: Gebroken wit, Beige grijs, Metallic black, Natural ash & Felwood black. Als je een andere kleur wenst, is dit mogelijk op aanvraag tegen een meerprijs. We kunnen dan bijpassend plaatmateriaal zoeken in een RAL- of NCS-kleur naar keuze.

Hoe hoog staan de wasmachine en droger als ze naast elkaar staan vanaf de vloer gemeten?

Wasmachine en -droger staan vanaf de vloer gemeten op een ergonomische hoogte van 69 cm.

Op welke hoogte moet de kraan komen te zitten?

Ons advies is om de kraan achter de boxlade te positioneren, omdat deze een open verbinding heeft naar de achterwand, waardoor er meer ruimte beschikbaar is.

Hoeveel gewicht (kg) kan een wasmachinekast dragen?

Het draagvlak van al onze wasmachinekasten is per apparaat 150 kg.

Bestellen en betalen
Kan ik specifieke wensen aanvragen voor mijn wasmachinekast, zoals afwijkende maten, extra functionaliteit of een aangepaste indeling?

Ja, bij Wasmachinekast.nl bieden we de mogelijkheid om specifieke aanpassingen aan te vragen voor jouw wasmachinekast. Dankzij onze eigen productie in Noord-Brabant, zijn we flexibel en in staat om maatwerk te leveren. Om specifieke aanpassingen aan te vragen, ga naar onze kast op maat pagina en vraag daar je maatwerk aan. Op de pagina kun je ons de volgende details doorgeven:

  • Breedte van de muur
  • Hoogte van de muur
  • Totale diepte van het leidingwerk/aansluitingen vanaf de achterwand
  • Het gewenste model wasmachinekast
  • Overige kasten, indelingen, en wensen
  • Apparaat-/typenummer

Met behulp van bovenstaande gegevens kunnen wij een offerte voor je opstellen. We raden je aan om een schetstekening met maten en eventuele andere relevante gegevens mee te sturen, zodat we een beter beeld krijgen van jouw specifieke wensen. Als je liever persoonlijk wilt overleggen, kun je ook telefonisch contact met ons opnemen. Ons team staat klaar om je te helpen en samen te werken aan een perfecte oplossing voor jouw wasgemak.

Krijg ik een ‘push-to-open’ uitvoering als ik geen grepen kies?

Als je ervoor kiest om geen grepen te bestellen, zullen de deuren en lades niet in een push-to-open uitvoering worden geleverd.

Biedt Wasmachinekast.nl een montageservice?

Ja zeker! Wasmachinekast.nl biedt een montageservice aan voor de wasmachinekasten. We begrijpen dat het monteren van een wasmachinekast een nauwkeurige en tijdrovende taak kan zijn. Daarom bieden wij je de mogelijkheid om gebruik te maken van onze professionele montageservice.

Onze ervaren monteurs zorgen ervoor dat de wasmachinekast op de juiste manier wordt gemonteerd, met oog voor detail en precisie. Ze hebben uitgebreide kennis van onze producten en weten hoe ze de kasten veilig en stevig kunnen installeren. Met onze montageservice kun je erop vertrouwen dat jouw wasmachinekast op de juiste manier wordt geplaatst.

De montagekosten kunnen variëren, afhankelijk van de wasmachinekast. De prijzen van de montageservice staan vermeld op de productpagina. Als je meer specifieke informatie wilt over de kosten onze montageservice, klik naar ‘Montagemogelijkheden‘.

Kan ik mijn bestelling op afroep laten leveren?

Ja, dat is zeker mogelijk. Je kunt dit aangeven in het opmerkingenveld tijdens het plaatsen van je bestelling. We vragen je vriendelijk om ons per e-mail of telefonisch te laten weten wanneer de levering kan plaatsvinden.

Wat zijn de betalingsmogelijkheden op Wasmachinekast.nl?

Op Wasmachinekast.nl heb je verschillende betaalmogelijkheden voor jouw bestelling. Je kunt betalen met, PayPal, iDEAL, Bancontact en in 3 termijnen met In3.

Verzenden en retourneren

Hoe worden kasten geleverd als er niet voor montage wordt gekozen?

Voordat we de wasmachinekast bij je afleveren, monteren we deze al in handzame elementen in onze eigen meubelmakerij. Dit betekent dat je alleen nog de elementen samen hoeft te voegen zoals praktisch beschreven in de montagehandleiding van jouw wasmachinekast. 
In deze handleiding vind je gedetailleerde instructies om het samenvoegen van de elementen moeiteloos te laten verlopen.

Door de wasmachinekast vooraf in elementen te monteren, willen we het montageproces voor jou zo eenvoudig en efficiënt mogelijk maken. Wanneer je de stappen volgt in de montagehandleiding, zul je zien dat probleemloos verloopt. Mocht je tijdens het monteren vragen hebben of extra ondersteuning nodig hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Ons team staat klaar om je te assisteren en ervoor te zorgen dat je de wasmachinekast probleemloos kunt monteren. Tip: met z’n tweeën werk je makkelijk en snel.

Is het mogelijk om de wasmachinekast te retourneren?

Het is mogelijk om standaardmodellen van Wasmachinekast.nl te retourneren. Neem hierover dan wel vooraf even contact met ons op. Maatwerkmodellen kunnen niet worden geretourneerd.

Wat zijn de verzendkosten?

Op dit moment leveren we alle wasmachinekasten in Nederland en België gratis (dit is een tijdelijke actie).

Hoe verloopt het bezorgproces?

We plannen een bezorgafspraak in, waarbij onze chauffeur een halfuur voor aankomst contact met je opneemt. Leveringen vinden alleen plaats op werkdagen (dinsdag t/m vrijdag). Ophalen bij de showroom in Rijkevoort kan ook op zaterdag. Het is belangrijk om te vermelden dat onze bezorgdienst een drempelservice biedt. Dit betekent dat wij het product tot over de eerste drempel van je huis of appartement bezorgen. Als je in een appartementencomplex woont, betekent dit dat wij het bij de voordeur of eerste deur van het gebouw afleveren. Als er een lift aanwezig is, brengen wij de wasmachinekast tot aan de voordeur van je appartement. Met montage leveren we in huis, natuurlijk.

Als ik nu een wasmachinekast bestel, hoelang duurt het dan voordat ik de kast in huis heb?

Als je een wasmachinekast via onze website bestelt, kun je rekenen op een levertijd van 2-3 weken voor al onze standaardmodellen. 
Houd er rekening mee dat wanneer je jouw kast door ons laat monteren, de levering altijd in onderling overleg zal plaatsvinden.

Let op: levertijden kunnen tijdens de bouwvak afwijken. In de zomerperiode (week 31 t/m 33) ligt de productie en het tekenen van maatwerkkasten wegens vakantie even stil. Wasmachinekast.nl is wel gewoon bereikbaar in deze periode.

Handleidingen
Handleiding Flush

Flush zelf monteren? Download dan onze montagehandleiding. Download handleiding

Handleiding Full House

Full House zelf monteren? Download dan onze montagehandleiding. Download handleiding

Handleiding High Card

High Card zelf monteren? Download dan onze montagehandleiding. Download handleiding

Handleiding One Pair

One Pair zelf monteren? Download dan onze montagehandleiding. Download handleiding

Handleiding Solo

Solo zelf monteren? Download dan onze montagehandleiding. Download handleiding

Handleiding Straight

Straight zelf monteren? Download dan onze montagehandleiding. Download handleiding

Handleiding Three of a kind

Three of a kind zelf monteren? Download dan onze montagehandleiding. Download handleiding

Handleiding Two pair

Two pair zelf monteren? Download dan onze montagehandleiding. Download handleiding

Garantie en klachten
Heb ik vijf jaar garantie op mijn wasmachinekast?

Op alle producten van Wasmachinekast.nl heb je vijf jaar garantie. Dit geldt voor elk model kast, de standaardmodellen én een kast op maat. Voor vragen over wat hier precies onder valt en specifieke zaken met betrekking tot jouw wasmachinekast of onderdeel kun je ons gewoon Op al onze wasmachinekasten geldt standaard vijf jaar garantie, dus de bellen of mailen. Het team van Wasmachinekast staat altijd voor je klaar!

Ik heb een klacht. En nu?

Wij staan voor onze kwaliteit en willen dat jij volledig tevreden bent met jouw wasmachinekast. Nadat jij je klacht gemeld hebt, nemen wij zo spoedig mogelijk contact met je op. Met elkaar bespreken we dan hoe we je klacht het beste kunnen oplossen. 

In het geval dat er zichtbaar iets mankeert, is het handig dat je dit kunt laten zien aan de hand van een foto bijvoorbeeld. We kunnen dan sneller inschatten hoe we je klacht kunnen verhelpen en hoe we dit met elkaar kunnen regelen. 

Waar kan ik terecht met een eventuele klacht?

Met alle vragen en opmerkingen over je wasmachinekast kun je bij ons terecht. En met klachten natuurlijk ook. Bel of mail ons jouw klacht naar service@wasmachinekast.nl, dan lossen we het zo snel mogelijk op.

Kenmerken
Past de kraan achter de wasmachinekast?

Onze wasmachinekasten hebben zijwanden met een diepte van 65 cm, de kasten zelf zijn 60 cm. Hierdoor is er standaard een vrije ruimte van 5 cm achter de kasten beschikbaar voor het leidingwerk, de kraan en de afvoer.

Hoeveel mensen zijn er nodig om de wasmachinekast in elkaar te zetten?

Ons advies is om de wasmachinekast met twee personen in elkaar te zetten. Dit zorgt voor een efficiënte en veilige montage.

Ik weet nog niet welke kleur front ik wil, kan ik een kleurstaal aanvragen?

Natuurlijk! Via onze website kun je kleurstalen aanvragen, zodat je thuis de verschillende kleuropties kunt bekijken en vergelijken voordat je een definitieve keuze maakt voor het kleurfront van je wasmachinekast. Op deze manier kun je zeker zijn van je keuze en ervoor zorgen dat de kleur perfect past bij jouw interieur.

Staan de kasten op stelpoten?

Ja, net als keukenkastjes zijn onze wasmachinekasten uitgerust met stelpoten. Dit stelt je in staat om de kasten eenvoudig waterpas te stellen en aan te passen aan de ondergrond.

Kan de warme lucht van de droger vrij achter de wasmachinekast?

Ja, bij het ontwerp van onze wasmachinekasten hebben we hier rekening mee gehouden. Onze lage modellen zijn voorzien van een rooster in de afdekplaat, terwijl de hoge kasten een vrije ruimte van 5 cm over de gehele breedte achter de kast hebben. Daarnaast hebben we ook beluchting aan de onderzijde van de kasten aangebracht. Ons advies is om de wasmachinekast niet volledig af te sluiten tot aan het plafond, zodat er voldoende luchtcirculatie mogelijk is.

Moet de wasmachinekast gemonteerd worden tegen de muur?

Ja, de wasmachinekast dient voor de veiligheid en stabiliteit te worden gemonteerd tegen de achterwand met behulp van hoekbeugels. Deze hoekbeugels worden meegeleverd bij de kast.

In welke kleuren zijn de wasmachinekasten verkrijgbaar?

De wasmachinekasten zijn standaard verkrijgbaar in 5 kleuren: Gebroken wit, Beige grijs, Metallic black, Natural ash & Felwood black. Als je een andere kleur wenst, is dit mogelijk op aanvraag tegen een meerprijs. We kunnen dan bijpassend plaatmateriaal zoeken in een RAL- of NCS-kleur naar keuze.

Hoe hoog staan de wasmachine en droger als ze naast elkaar staan vanaf de vloer gemeten?

Wasmachine en -droger staan vanaf de vloer gemeten op een ergonomische hoogte van 69 cm.

Op welke hoogte moet de kraan komen te zitten?

Ons advies is om de kraan achter de boxlade te positioneren, omdat deze een open verbinding heeft naar de achterwand, waardoor er meer ruimte beschikbaar is.

Hoeveel gewicht (kg) kan een wasmachinekast dragen?

Het draagvlak van al onze wasmachinekasten is per apparaat 150 kg.